Ondřej Štefaňák
Master's thesis
Artikulace tématu jevištními prostředky
THEME ARTICULATION BY STAGING MEANS
Abstract:
Práce se zabývá vznikem profese divadelního režiséra a jeho úkoly v současném divadle. Pojmenovává důležitost dramatické situace, kterou se snaží režisér zachytit na jevišti. Po-stupně rozebírá všechny jevištní prostředky, se kterými může režisér pracovat. Na příkla-dech z vlastní praxe představuje jednotlivé aspekty režijní koncepce jako předpokladu vzniku inscenace. Zabývá se výběrem textu, prací …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the emergence of a director post and his purposses in contemporary drama theater. It names the importance of the dramatic situation that the director tries to capture on a stage. It gradually analyzes all the stage means that the director can work with. On the basis of examples from own practice, it analyzes individual aspects of the directing concept as a precondition …moreKeywords
práce režiséraKeywords
divadelní profeseKeywords
divadelní režieKeywords
divadelní prostředí
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2021
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/16663
Thesis defence
- Date of defence: 6. 1. 2022
- Supervisor: Jan NEBESKÝ
- Reader: Jakub KORČÁK
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 13. 9. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / field:
Dramatická umění / Režie činoherního divadla
Theses on a related topic
-
Tvorba divadelní inscenace ve školním kolektivu s důrazem na alternativní metody vzniku jevištního tvaru
Tereza Krejčová -
Marketingové oddělení Slováckého divadla - práce s předplatným
Markéta Štefanová -
Proměny divadla Antonín Puchmajer D.S. mezi lety 1991-2020
Iva Dvořáková -
Metody odbavování vizuálních prostředků v divadelním prostředí
Jindřich Hudeček -
Vnější a vnitřní prostředky herecké charakterizace
Kamila Trnková -
Pěšák divadla – Jiří Svoboda (Podoby profese divadelního režiséra v šedesátých letech 20. století v regionálním divadle)
Naďa Satková -
1. Teoretická část: Mladý režisér na prahu 21. století: Filmový materiál nebo digitální technologie? 2. Praktická část: a) Hraný film, 15 minut, digital - režie b) Hraný videoklip, 3:10 minut, 8mm - režie c) Hraný videoklip, 3:40 minut, digital - režie
Jiří VÁGNER -
1. Teoretická část: Nejednoznačný hrdina v podání Clinta Eastwooda (vedoucí práce: Gregor Lukáš, Mgr.) 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie (vedoucí práce: Binter Tomáš, Mgr.)
Jan Kolář