Artikulace tématu jevištními prostředky – Ondřej Štefaňák
Ondřej Štefaňák
Diplomová práce
Artikulace tématu jevištními prostředky
THEME ARTICULATION BY STAGING MEANS
Anotace:
Práce se zabývá vznikem profese divadelního režiséra a jeho úkoly v současném divadle. Pojmenovává důležitost dramatické situace, kterou se snaží režisér zachytit na jevišti. Po-stupně rozebírá všechny jevištní prostředky, se kterými může režisér pracovat. Na příkla-dech z vlastní praxe představuje jednotlivé aspekty režijní koncepce jako předpokladu vzniku inscenace. Zabývá se výběrem textu, prací …víceAbstract:
This diploma thesis deals with the emergence of a director post and his purposses in contemporary drama theater. It names the importance of the dramatic situation that the director tries to capture on a stage. It gradually analyzes all the stage means that the director can work with. On the basis of examples from own practice, it analyzes individual aspects of the directing concept as a precondition …víceKlíčová slova
práce režiséraKlíčová slova
divadelní profeseKlíčová slova
divadelní režieKlíčová slova
divadelní prostředí
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 12. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/16663
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 1. 2022
- Vedoucí: Jan NEBESKÝ
- Oponent: Jakub KORČÁK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 13. 9. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Dramatická umění / Režie činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Tvorba divadelní inscenace ve školním kolektivu s důrazem na alternativní metody vzniku jevištního tvaru
Tereza Krejčová -
Marketingové oddělení Slováckého divadla - práce s předplatným
Markéta Štefanová -
Proměny divadla Antonín Puchmajer D.S. mezi lety 1991-2020
Iva Dvořáková -
Metody odbavování vizuálních prostředků v divadelním prostředí
Jindřich Hudeček -
Vnější a vnitřní prostředky herecké charakterizace
Kamila Trnková -
Pěšák divadla – Jiří Svoboda (Podoby profese divadelního režiséra v šedesátých letech 20. století v regionálním divadle)
Naďa Satková -
1. Teoretická část: Mladý režisér na prahu 21. století: Filmový materiál nebo digitální technologie? 2. Praktická část: a) Hraný film, 15 minut, digital - režie b) Hraný videoklip, 3:10 minut, 8mm - režie c) Hraný videoklip, 3:40 minut, digital - režie
Jiří VÁGNER -
1. Teoretická část: Nejednoznačný hrdina v podání Clinta Eastwooda (vedoucí práce: Gregor Lukáš, Mgr.) 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie (vedoucí práce: Binter Tomáš, Mgr.)
Jan Kolář