Global Marketing and Local Culture: The Case of Škoda in Turkey – Aybüke Uzsoylu
Aybüke Uzsoylu
Diplomová práce
Global Marketing and Local Culture: The Case of Škoda in Turkey
Global Marketing and Local Culture: The Case of Škoda in Turkey
Anotace:
Global brands and their local market strategies vary. Culture is one of the main reasons for global brands to differentiate their global marketing strategies with respect to local market. In this research, ŠKODA is taken as a global brand, Turkish culture as a local culture. The thesis focuses on culture in ŠKODA Turkey`s marketing strategy and how it affect the emotional distance of ŠKODA drivers …víceAbstract:
Global brands and their local market strategies vary. Culture is one of the main reasons for global brands to differentiate their global marketing strategies with respect to local market. In this research, ŠKODA is taken as a global brand, Turkish culture as a local culture. The thesis focuses on culture in ŠKODA Turkey`s marketing strategy and how it affect the emotional distance of ŠKODA drivers …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 9. 2018
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/j87sm/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2019
- Vedoucí: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Oponent: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- všem autentizovaným
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Marketing Communication
Práce na příbuzné téma
-
Global marketing and local culture
Marzhan Aliyeva -
Global marketing and local culture
Yumiko Sasahara -
Global marketing and local culture
Elinore Saphir Israel -
Global marketing and local culture
Adam Steger -
Global Marketing and Local Culture
Dimitri Kartozia -
Global Marketing and Local Culture
Giorgi Tugushi -
Globální marketing a lokální kultura
Anna Kireeva -
Le marketing local dans un monde global, L exemple du Groupe Danone
Miroslava Pšikalová