Povědomí a vnímání značky Fairtrade v České republice – Bc. Jolana Rozmahelová
Bc. Jolana Rozmahelová
Bachelor's thesis
Povědomí a vnímání značky Fairtrade v České republice
Awareness and perception of Fairtrade brand in the Czech republic
Abstract:
Tato bakalářská práce vysvětluje podstatu konceptu fair trade. Popisuje jeho historický vývoj, definuje, jaké jsou jeho principy a cíle. Obsahuje informace o tom, jak je možné získat certifikaci Fairtrade a jaké výrobky lze pod touto značkou zakoupit. Práce se rovněž věnuje fair trade v České republice – historickému vývoji, aktuální nabídce produktů, seznamuje s organizacemi, které v České republice …moreAbstract:
This barchelor’s thesis explains essence of fair trade concept. Describes historical evolution and defines its principles and objectives. Contains information, how is possible to gain Fair trade certification and which product are available with this label. Thesis is also dedicated to fair trade in Czech republic – historical evolution, currently available porfolio, represents organizations, which …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/udtcl/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vnímání značky Fair Trade
Anna DRAXLEROVÁ -
Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli
Simona ŠIMKOVÁ -
Etika a ekonomika. "Fair trade" jako fenomén.
Lucie Orságová -
Vnímání značky Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Vilém KUPKA -
Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli
Daniela ŠMEHLÍKOVÁ -
Vnímání značky Fairtrade na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Lenka LENGEROVÁ -
Vnímání Fairtradové značky mezi spotřebiteli
Kristýna HOLAROVÁ -
Does Fair Trade in Sri Lanka Need Cooperatives? Do Cooperatives in Sri Lanka Need Fair Trade?
Kristýna Havlová