Dvojí přístup k sólovému hlasu v tvorbě Luciana Beria – Terezie Švarcová
Terezie Švarcová
Bakalářská práce
Dvojí přístup k sólovému hlasu v tvorbě Luciana Beria
Double Approach to the solo Voice in Works of Luciano Berio
Anotace:
Vokální složka prošla v artificiální hudbě dvacátého století značnýmvývojem. Vedle kompozičních stylů, využívajících lidský hlas technikou bel canto,se zvláště v druhé polovině dvacátého století plně rozvíjí typ vokálního projevustavějící svou podstatu na extended techniques. V této práci se zaměřuji nakompoziční přístupy k sólovému hlasu v tvorbě Luciana Beria, který oba tytozpůsoby ve své tvorbě …víceAbstract:
The vocal part of the artificial music progressed throughout the 20thcentury with an extensive development. Along side with other compositionstyles, most commonly used was the human voice while applying the techniqueof bel canto, especially in the second half of the 20th century where there is anexessive vocal projection based on the extended techniques. In this work I amfocusing on the composition …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
hudební tvorbaKlíčová slova
hudební kompoziceKlíčová slova
vokální hudba
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 4. 2012
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/8135
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2012
- Vedoucí: Juraj FILAS
- Oponent: Marek KOPELENT
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba
Práce na příbuzné téma
-
Organizace spektrální a rytmické složky hudební kompozice za pomocí prostředí PWGL
Darina Žurková -
Software jako strategie hudební kompozice
Miroslav Vrba -
Lidský dech jako základní východisko hudební kompozice
Jakub Rataj -
Virtuální prostor jako součást interaktivní hudební kompozice
Jan Rösner -
Hudební kompozice tvořena ruchovou skladbou v seriálu HBO Černobyl
Tomáš Kocourek -
Hudební kompozice s využitím metod umělé inteligence
Katia Vendrame -
Hudební analýza kompozice Celebration Jazz Mass Karla Růžičky
Jaroslav Bárta -
Sonifikace v hudební kompozici a sound-artu
Jiří Suchánek