Lehrwerkanalyse unter dem Aspekt der Lernstrategien im DaFnE-Bereich – Bc. Miluše Pešková
Bc. Miluše Pešková
Master's thesis
Lehrwerkanalyse unter dem Aspekt der Lernstrategien im DaFnE-Bereich
Analysis of textbooks: Learning of German as second foreign language after Englisch -learning strategies
Abstract:
This thesis focuses on multilingualism, language policy and language methodology. This thesis is also concerned with the basic principles of tertiary language methodology – the metodology of the second foreign language, autonomous learning and learning strategies.The practical part contains an analysis of three language textbooks: an English textbook and two German as a second language textbooks. The …moreAbstract:
Diplomová práce se zabývá konceptem mnohojazyčnosti, který se odráží v jazykové politice a především v rovině současného vývoje didaktiky cizích jazyků – didaktiky dalšího cizího jazyka – didaktiky němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině. Rozbor uplatňování aspektů mnohojazyčnosti na příkladě principů didaktiky dalšího cizího jazyka, autonomního učení a učebních strategií je základem pro následnou …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rd21w/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2013
- Supervisor: Dr. phil. Brigitte Sorger
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Experiential learning online: A comparative case study of Intensive Language and Methodology course at the Faculty of Education, Masaryk University
Ewa Otwinowska -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
The Effects of Task-Based Language Teaching on L2 Oral Pragmatic Competence of Czech Learners of Chinese in Czech Tertiary Education Context
Liang-Ting JUAN -
Komparace tlumočníků znakového jazyka v terciárním vzdělávání v USA a v ČR
Irena Kučerová -
Uplatnění lexikálních strategií při osvojování německého jazyka jako L3
Ondřej LAŠTOVKA -
Translation of Selected Part and Analysis of Characters from the Perspective of Psycholinguistics of J. K. - Rowling’s Harry Potter and The Prisoner of Azkaban
Kristýna Odleváková -
The Style of Secondary School Textbooks (Analysis of Czech textbooks of English in reflection of past and future)
Jindra Bromová