Přenos konceptu CSR v rámci multinacionální korporace – Simona Malá
Simona Malá
Master's thesis
Přenos konceptu CSR v rámci multinacionální korporace
The Transmission of CSR in Multinational Corporations
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá přenosem konceptu společenské odpovědnosti v transnacionálních korporacích. V první části je vysvětlen pojem CSR a diskutovány různé teoretické přístupy. Přenos konceptu v rámci organizace je analyzován na příkladu společností Tesco a Vodafone ve Velké Británii a v České republice. V závěru je potvrzena hlavní hypotéza, že primární cíle a aktivity strategie CSR jsou vyvíjeny …moreAbstract:
This final thesis is dealing with transmission of CSR strategy in transnational corporations. The first theoretical part offers an introduction and explanation of CSR and several models are discussed. The transmission of the concept is analyzed in companies Tesco and Vodafone in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and in the Czech Republic. At the end the primary hypothesis is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 10. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/27003
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2011
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/27003
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia