Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation – Bc. Lucie Novotná
Bc. Lucie Novotná
Master's thesis
Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation
Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation
Abstract:
Diplomová práce se zabývá implementováním strategií formativního hodnocení do hodin anglického jazyka. Tato práce se skládá ze dvou částí – teoretické a praktické. Teoretická část práce shrnuje systém hodnocení v České republice, jeho rozvojové cíle. Dále také popisuje formy, funkce a typy hodnocení se zaměřením na formativní hodnocení. Cílem praktické části je zkoumat proces implementace strategií …moreAbstract:
The Master’s thesis focuses on the implementation of strategies of formative assessment into English lessons. The thesis consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part summarizes the assessment framework of the Czech Republic and its strategies for improvement in the future. Next, it describes possible forms, functions, and types of assessment, including formative assessment …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vxkbu/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2023
- Supervisor: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
- Reader: M.A. Ailsa Marion Randall
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVOTNÁ, Lucie. \textit{Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/oru0la/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Formative assessment and job satisfaction: teachers' perspective
Oldřiška Buchanan -
Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Martina Dočekalová -
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Nela NEDUCHALOVÁ -
Teacher's self-reflection and its application in practice.
Zuzana Hrušková -
Rozvíjení komunikativní kompetence a jazykové gramotnosti žáků ZŠ v hodinách anglického jazyka prostřednictvím sebereflexe učitele.
Klára NAVRÁTILOVÁ -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Sebereflexe a emancipace ženy v české literatuře v počátku 20. století
Andrea HRABÍKOVÁ -
Sebereflexe učitele
Iva Christodoulou