Analýza spotřebitelského chování v cestovním ruchu u segmentu mileniálové – Martina Benešová
Martina Benešová
Bachelor's thesis
Analýza spotřebitelského chování v cestovním ruchu u segmentu mileniálové
The analysis of consumer behavior of millennials on the tourism market
Abstract:
Tato práce je zaměřena na identifikaci preferencí a chování generace mileniálů při účasti na cestovním ruchu. V úvodní části je vysvětlena teorie týkající se cestovního ruchu, spotřebitelského chování a generací, se zaměřením na generaci mileniálů. Jádrem práce je samotná analýza spotřebitelského chování mileniálů v cestovním ruchu. Vlastní šetření probíhá pomocí elektronického dotazníku. Výsledky …moreAbstract:
The purpose of this bachelor‘s thesis is to identify preferences and behavior of the millennial generation on the tourism market. Theoretical part of this study explains basic terms such as tourism, consumer behavior and generations, focused mainly on generation Y. The core of the study is the analysis of consumer behavior of millennials on the tourism market. The research is based on an online survey …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76385
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2019
- Supervisor: Jan Herget
- Reader: Gabriela Žáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76385
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch a regionální rozvoj
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Čínská etiketa a její vliv na hotelnictví a cestovní ruch.
Eliška Střílková -
Analýza dopadu pandemie COVID-19 na příjezdový cestovní ruch do Číny se zaměřením na turisty z Čínské lidové republiky
Radek MATLOCH -
Film consumption behaviour of generation Y
Maryia Novikava -
Social media as a marketing tool towards generation Y
Gyulnara Kasimova -
Analýza spotřebního chování generace Y v současném hotelnictví
Martin Prokeš