The Use of the Passive Voice in the Administrative Style – Bc. Hana Macková
Bc. Hana Macková
Diplomová práce
The Use of the Passive Voice in the Administrative Style
The Use of the Passive Voice in the Administrative Style
Anotace:
Diplomová práce se zabývá analýzou pasiva v administrativním stylu, zejména v administrativních dokumentech Evropské Unie. Ukazuje celkovou distribuci pasiva v těchto dokumentech a určuje druh pasiva, který je používán s vysokou frekvencí. Výzkum je zároveň zaměřen na speciální charakteristiku pasiva a snaží se určit nejpoužívanější český ekvivalent. Celá práce zároveň umožňuje detailní pohled na vytváření …víceAbstract:
The thesis deals with the analysis of the passives in the administrative style, especially in the administrative documents of the European Union. It shows the overall distribution of the passives in these documents and identifies the most frequent kind of the passive. The thesis also explores special characteristics of the passives and investigates the commonest Czech equivalents. The whole examination …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 12. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/a3fy2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 1. 2020
- Vedoucí: Mgr. Martin Němec, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MACKOVÁ, Hana. \textit{The Use of the Passive Voice in the Administrative Style} [online]. Brno, 2019 [cit. 2021-04-18]. Dostupné z: https://theses.cz/id/otwaj8/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Mgr. Martin Němec, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
English Language Teaching Materials and Language Learning Conditions of the Deaf in the Czech Republic
Martin Vaněk -
Using Drama in English Language Teaching: the Advantages and Practical Use
Denisa Šantová -
Task-Supported English Language Teaching at the Glass Art School in Kamenický Šenov
Ilona Husáková -
Integrating English Language Teaching in a Regular Nursery Class
Petra Jelínková -
The Use of Duolingo Learning Platform in Adult English Language Teaching
Dominika Garbárová -
Homework in English Language Teaching at Secondary School
Martin Štěrba -
Application of communicative approach principles in English language teaching
Markéta Vysloužilová