Hana Hellerová

Bachelor's thesis

Analýza životního cyklu produktu vybrané společnosti

Analysis of a live cycle of the specific company's product
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá ţivotním cyklem produktu. V teoretické části je vysvětlen pojem ţivotního cyklu produktu, jeho rozdělení na jednotlivé fáze, optimální délky těchto fází a vliv marketingového mixu v kaţdé fázi ţivotního cyklu produktu na jeho prodej. Praktická část obsahuje soubory posbíraných údajů z konkrétní firmy, na základě kterých jsou vymodelovány skutečné ţivotní cykly produktů. Vybraná …more
Abstract:
This Bachelor´s Thesis focuses on the product life cycle. The theoretical part explains the concept of product life cycle, its specific stages, the optimal length of these stages as well as the influence of the marketing mix on the sale in every stage of the product life cycle. The practical part contains files with data from a specific firm which serve as the basis for modelling real product life …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2011
  • Supervisor: doc. Ing. Josef Vaculík, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hellerová, Hana. Analýza životního cyklu produktu vybrané společnosti. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní