Structuring cross-border/inter-continental Joint Ventures – Bc. Aneta Jedličková
Bc. Aneta Jedličková
Master's thesis
Structuring cross-border/inter-continental Joint Ventures
Structuring cross-border/inter-continental Joint Ventures
Abstract:
Tématem této diplomové práce je “Strukturování přeshraničních/mezikontinentálních Joint Ventures”. Cílem je vytvoření “Teoretického manuálu” k založení joint venture v této oblasti a na základě něj analyzovat reálný projekt včetně všech důležitých postupů. Teoretická část práce se zaměřuje na proces vytváření joint venture a přesné techniky due diligence, strategic fit, analýzy trhu a SWOT analýzy …moreAbstract:
The theme of this thesis is “Structuring cross-border/inter-continental Joint ventures”. The goal of this work is to create “Theoretical guidelines” for establishing a joint venture in this field and examine real project accordingly, including all necessary procedures. The theoretical part of the thesis focused on the process of creating a joint venture and the exact techniques of due diligence, strategic …moreKeywords
joint venture globalization company firm partner business SWOT analysis market analysis strategy agreement negotiation evaluation due diligence market entry strategies project team automotive industry globalizace společnost firma podnikání SWOT analýza analýza trhu strategie smlouva vyjednávání vyhodnocování strategie vstupu na trh projektový tým automobilový průmysl
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ewkjy/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2013
- Supervisor: Eric Abhyankar
- Reader: Ing. Kateřina Kalinová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie vstupu podniku na nové trhy
František Koutník -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis -
Strategie vstupu na zahraniční trhy
Martin Kumar -
Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku
Vendula Kejřová -
Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku
Thi Thanh Thuy Luuová -
Konkurenční výhoda českého podniku jako součást marketingové strategie při vstupu firmy na zahraniční trh
Tetiana Remezovska -
Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu
Robert Kotlán -
Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu
Jan Tráge