Bc. Barbora Vanková

Master's thesis

Marketingová stratégia predaja kávy

Marketingová strategie prodeje kávy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá trhem s kávou a blíže definuje výběrovou kávu. Zaměřuje se na chování spotřebitele při nákupu výběrové kávy a na faktory, které ho ovlivňují. Na základě dotazníkového šetření jsou respondenti prostřednictvím shlukové analýzy rozděleni do segmentů. Výsledkem práce je navržená marketingová strategie ve formě doporučení pro pražírny kávy.
Abstract:
Diploma thesis deals with the coffee market with emphasis on specialty coffee. It focuses on customer behaviour and the factors that influence it. Based on a questionnaire survey the respondents are divided into different segments by using cluster analysis. The outcome of this diploma thesis is the marketing strategy in form of recommendations for coffee roasteries.
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá trhom s kávou a bližšie definuje výberovú kávu. Zameriava sa na správanie spotrebiteľa pri nákupe výberovej kávy a na faktory, ktoré ho ovplyvňujú. Na základe dotazníkového šetrenia sú respondenti prostredníctvom zhlukovej analýzy rozdelení do segmentov. Výsledkom práce je navrhnutá marketingová stratégia vo forme odporúčaní pre pražiarne kávy.
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2022
  • Supervisor: prof. Ing. Jana Stávková, CSc.
  • Reader: Lucie Veselá, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Master programme / field / specializace:
Economics and Management / Business Economics and Management / Commercial Communications