Bc. Barbora Vanková
Master's thesis
Marketingová stratégia predaja kávy
Marketingová strategie prodeje kávy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá trhem s kávou a blíže definuje výběrovou kávu. Zaměřuje se na chování spotřebitele při nákupu výběrové kávy a na faktory, které ho ovlivňují. Na základě dotazníkového šetření jsou respondenti prostřednictvím shlukové analýzy rozděleni do segmentů. Výsledkem práce je navržená marketingová strategie ve formě doporučení pro pražírny kávy.Abstract:
Diploma thesis deals with the coffee market with emphasis on specialty coffee. It focuses on customer behaviour and the factors that influence it. Based on a questionnaire survey the respondents are divided into different segments by using cluster analysis. The outcome of this diploma thesis is the marketing strategy in form of recommendations for coffee roasteries.Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá trhom s kávou a bližšie definuje výberovú kávu. Zameriava sa na správanie spotrebiteľa pri nákupe výberovej kávy a na faktory, ktoré ho ovplyvňujú. Na základe dotazníkového šetrenia sú respondenti prostredníctvom zhlukovej analýzy rozdelení do segmentov. Výsledkom práce je navrhnutá marketingová stratégia vo forme odporúčaní pre pražiarne kávy.
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2022
- Supervisor: prof. Ing. Jana Stávková, CSc.
- Reader: Lucie Veselá, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field / specializace:
Economics and Management / Business Economics and Management / Commercial Communications
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie společnosti Starbucks
Anna Marchevskaia -
Marketingová strategie jako základ komunikační strategie Městské knihovny Frýdek-Místek, příspěvkové organizace
Pavel Machala -
Marketingová strategie vybraného podniku
Sára Maršálová -
Marketingová strategie jako základ efektivní komunikační strategie organizace
Sylva Dokoupilová -
Marketingová strategie zvoleného podniku
Klára Vitoušková -
MARKETINGOVÁ STRATEGIE FIRMY HOLLANDIA
Alena Roháčková -
Marketingova strategie firmy Turkish Airliners
Daniel Fritsch -
Marketingová strategie firmy v oblasti realitních služeb
Marie Neubauerová