Analýza vnějšího prostředí na zvoleném podniku. – Bc. Šárka Radová
Bc. Šárka Radová
Bachelor's thesis
Analýza vnějšího prostředí na zvoleném podniku.
Abstract:
Bakalářská práce s využitím vybraných externích metod analyzuje vnější prostředí společnosti LEGO Group a identifikuje jeho faktory, které mohou mít významný dopad na existenci, resp. stabilitu vybrané společnosti. K analýze externích faktorů bylo využito PESTEL analýzy, Porterova modelu pěti sil a analýzy konkurenčních skupin. Analýzy hodnotí především postavení vybrané společnosti na trhu a to hlavně …moreAbstract:
The bachelor thesis describes external environment of the LEGO Group and focuses on factors from external environment. For analysis of these factors I used PESTEL analysis, Porter's model of five competitive forces and analysis of competitive groups. Analysis are focused on position of the selected company on the market mainly from the competition position of view. These analyzes we use to evaluate …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2019
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/rmfn0/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 2. 2020
- Supervisor: doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D.
- Reader: Ing. Lucie Polanecká
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
ANALYSIS OF THE EXTERNAL ENVIRONMENT OF THE SELECTED COMPANY
Maria Gracheva -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Improving the competitiveness of the organization in the field of telecommunications
Guram Turkiia -
Effects of the environmental measures of ZSNP, a.s. on internal and external environment
Lucia Klimková -
Evaluation of the product launch
Tomáš Petr -
Marketing communications management of a confectionery company in the context of the Covid-19 pandemic
Anna Klimenko -
Produktové portfolio ve strojírenských podnicích
Jana Hůlková -
Strategie rozvoje podniku
Karolína Mullie