Bc. Alena Pospíšilová
Master's thesis
Využití teorie her v marketingu
The use of the game theory in marketing
Abstract:
Diplomová práce obsahuje popis dvou disciplín, kterými jsou: Teorie her a Marketing. Teorie her se zabývá konfliktními situacemi a hledá jejich optimální řešení. Tato disciplína je velmi mladá a postupně se ukazuje, že ji lze využít v mnoha oborech včetně marketingu. Marketing je živý obor, který se díky globalizaci a stále se zvyšující konkurenci mezi podniky rozšiřuje. Firmy stále zdokonalují své …moreAbstract:
The thesis contains a description of the two disciplines, which are: Game Theory and Marketing. Game theory deals with conflict situations and looking for optimal solutions. This discipline is very young and gradually shows that it can be used in many fields including marketing. Marketing is a living branch, which, thanks to globalization and increasing competition among enterprises, expands. Companies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/l96oc/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Tomáš Kosička, Ph.D.
- Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Effect of Cooperatives on Farmers’ Access to Agricultural Extension Services – Case of Central and Southern Provinces of Zambia
Samuel Mwanza -
Oligopoly a teorie her
Gabriela Klánová -
Aplikace teorie her v managementu
Jan Postl -
Konstrukce posouzení a řešení životní situace dítěte, u kterého se uvažuje o svěření do náhradní rodinné péče prarodičů
Slávka Máčelová Jankovýchová -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
Communication Mix of Specified Company
Martina Adamcová -
Marketingový komunikační mix vybraného hotelu
Linar Saliamov