Michal Klátil

Bachelor's thesis

Rozhodování o nákupu se speciálním důrazem na finanční gramotnost

Segmentation of target groups with special emphasis on financial literacy
Abstract:
Práce se zabývá finanční gramotností a nákupním chováním spotřebitelů v České republice. Vzrůstá počet lidí, kteří mají zájem se finančně vzdělávat a zlepšit svou finanční situaci společně s možnostmi nakupování luxusnějších produktů a služeb. Tato skutečnost je velmi důležitá pro současnou marketingovou praxi, kdy s pomocí prohlubování vědomostí klientů a plánováním dlouhodobého udržení klientů, stoupá …more
Abstract:
This Bachelor thesis refers to financial literacy and shopping behavior of consumers in the Czech Republic. There is a growing number of people who are interested in financial education and improving their financial situation, along with opportunities to purchase more luxurious products and services. This fact is very important for current marketing practice. With the help of deepening knowledge of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 10. 2020
  • Supervisor: PhDr. Martina Švecová, MSc
  • Reader: Ing. Zuzana Chlumská

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní