Rozhodování o nákupu se speciálním důrazem na finanční gramotnost – Michal Klátil
Michal Klátil
Bachelor's thesis
Rozhodování o nákupu se speciálním důrazem na finanční gramotnost
Segmentation of target groups with special emphasis on financial literacy
Abstract:
Práce se zabývá finanční gramotností a nákupním chováním spotřebitelů v České republice. Vzrůstá počet lidí, kteří mají zájem se finančně vzdělávat a zlepšit svou finanční situaci společně s možnostmi nakupování luxusnějších produktů a služeb. Tato skutečnost je velmi důležitá pro současnou marketingovou praxi, kdy s pomocí prohlubování vědomostí klientů a plánováním dlouhodobého udržení klientů, stoupá …moreAbstract:
This Bachelor thesis refers to financial literacy and shopping behavior of consumers in the Czech Republic. There is a growing number of people who are interested in financial education and improving their financial situation, along with opportunities to purchase more luxurious products and services. This fact is very important for current marketing practice. With the help of deepening knowledge of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/w7b1v/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 10. 2020
- Supervisor: PhDr. Martina Švecová, MSc
- Reader: Ing. Zuzana Chlumská
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vliv země původu značek na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na čokoládový segment
Nikola Spurná -
Návrh marketingových strategií pro zelený čaj: Analýza a modifikace kupního rozhodování spotřebitele
Pavel Trnka -
Psychologická funkce obalu a rozhodování spotřebitele
Petra Šantorová -
Vliv prodejního prostředí na nákupní rozhodování ve firmě Calzedonia
Lucie Mádlová -
Consumer behaviour as a reflection of financial intelligence
Dmitry Baranov -
Financial literacy among family business SMEs
Michel Kovac -
Financial Literacy and Female Empowerment: How can women in the Netherlands be empowered to become the CFO of their lives?
Jessica Wolkenhauer -
ASSESSMENT OF FINANCIAL AND ECONOMIC LITERACY AMONG CZECH UNIVERSITY STUDENTS
Michaela Makovcová