Faktory ovlivňující nákupní chování gen Z na trhu s luxusním zbožím – Viktorie Oderská
Viktorie Oderská
Bachelor's thesis
Faktory ovlivňující nákupní chování gen Z na trhu s luxusním zbožím
Factors Influencing Generations Z‘s buying behaviour towards Luxury Goods
Abstract:
Na trhu s luxusním zbožím dochází v současné době ke změnám. Mění se jak samotné chápání luxusních značek, tak jejich spotřebitelé. Mezi spotřebitele dorostla nová, z hlediska nákupního chování specifická, generace Z, která se stala významným konzumentem luxusního zboží. Na základě výzkumu provedeném agenturou Global Web Index, tvoří v současné době generace Z, společně s generací mileniálů, více než …moreAbstract:
The luxury goods market is currently experiencing a transformation. Both the very understanding of luxury brands and their consumers are changing. The new Generation Z, with specific consumption behaviour, has grown into a distinct consumer group. According to Global Web Index survey, it currently accounts for more than a half of luxury fashion consumers, together with the Millennial Generation. Based …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 1. 2020
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80429
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2020
- Supervisor: Mario Kubaš
- Reader: Martin Zelený
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80429
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Consumer Behaviour of Turkish Millennials on Green Products
Elcin Dindar -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Wine Market
Julie Horáková -
Analysis of Consumer Behaviour in Touristic Field - on Example of Outgoing Tourism to Dubai
Julie Kalinová -
The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands
Štěpán Najman -
Marketing communications of luxury brands: a case study of LVMH
Maria Dolgova -
Sociální sítě jako marketingový nástroj společnosti Neuhaus
Sebastian Roger Schaillée -
Návrh komunikační strategie značky Urban Decay při vstupu na sociální sítě v ČR
Dominika Wygrysová -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova