Viktorie Oderská

Bachelor's thesis

Faktory ovlivňující nákupní chování gen Z na trhu s luxusním zbožím

Factors Influencing Generations Z‘s buying behaviour towards Luxury Goods
Abstract:
Na trhu s luxusním zbožím dochází v současné době ke změnám. Mění se jak samotné chápání luxusních značek, tak jejich spotřebitelé. Mezi spotřebitele dorostla nová, z hlediska nákupního chování specifická, generace Z, která se stala významným konzumentem luxusního zboží. Na základě výzkumu provedeném agenturou Global Web Index, tvoří v současné době generace Z, společně s generací mileniálů, více než …more
Abstract:
The luxury goods market is currently experiencing a transformation. Both the very understanding of luxury brands and their consumers are changing. The new Generation Z, with specific consumption behaviour, has grown into a distinct consumer group. According to Global Web Index survey, it currently accounts for more than a half of luxury fashion consumers, together with the Millennial Generation. Based …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 1. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2020
  • Supervisor: Mario Kubaš
  • Reader: Martin Zelený

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/80429