Čtení beletrie rozvíjí empatii (důležitou vlastnost sociálních pracovníků) – Barbora Belánská
Barbora Belánská
závěrečná práce studenta vyššího odborného studia
Čtení beletrie rozvíjí empatii (důležitou vlastnost sociálních pracovníků)
Anotace:
Absolventská práce se zabývá možností rozvoje empatických dovedností pomocí čtení beletrie. Cílem práce je poukázat na reálnou možnost využít četbu příběhů k rozvoji empatie a tuto možnost podložit závěry, které jsou vyvozeny ze shromážděných informací. První část práce se věnuje pojmu empatie, především jejímu utváření a fázím, dále jejímu spojení s přístupem zaměřeným na klienta, s prosociálním a …víceAbstract:
Final thesis deals with the development of empathic skills by reading fiction. The aim of the work is to point out the real opportunities of using reading stories to develop empathy and this possibility of substantiate by the conclusions that are deduced from the collected information. The first part focuses on facts about empathy, especially its formation and phases, next about it’s connect with person …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.jabok.cz/th/sw64h/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2013
- Vedoucí: Mgr. Eva Hernová
- Oponent: Ing. Iveta Kaňková
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BELÁNSKÁ, Barbora. \textit{Čtení beletrie rozvíjí empatii (důležitou vlastnost sociálních pracovníků)}. Online. Absolventská práce. Praha: JABOK - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická. 2013. Dostupné z: https://theses.cz/id/owzk80/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáJabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
vyšší odborný program / obor:
Sociální práce a sociální pedagogika / Sociální pedagogika a teologie
Práce na příbuzné téma
-
Sociální dovednosti u lidí s lehkým mentálním postižením
Eva Jarošová -
Fiction and Empathy
Simona HEJHALOVÁ -
Vývoj učebnic angličtiny řady Headway se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti čtení na úrovni B1
Kateřina Havlíková -
Rozvoj čtení s porozuměním v běžné výuce 3. třídy základní školy
Ivona Čermáková -
Edukační aktivity v mateřské škole podporující rozvoj počátečního čtení a psaní u dětí předškolního věku
Klára MALÉŘOVÁ -
Kompenzační strategie pro dospělé studenty s dyslexií zaměřené na rozvoj dovednosti čtení s porozuměním v cizím jazyce.
Vladimíra Vokráčková -
Rozvoj dovednosti čtení s porozuměním na 1. stupni ZŠ
Erika Bartíková