Bc. Tereza Bendová

Bachelor's thesis

Role učitele a žáka ve výuce zlomků klasickou a Hejného metodou

The role of a teacher and a pupil in teaching of fractions by Hejny's method
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá pozorováním rolí učitele a žáka v klasické výuce matematiky a výuce Hejného metody. Autorka práce se v teoretické části zabývá popisem základních pojmů, které jsou potřeba znát při učivu zlomků, dále konstruktivismem, historií a principy zkoumané metody. Dále popisuje přístup učitele a zlomky v 7. třídě na 2. stupni, které zahrnují hledání cest k řešení a popis, co by žáci …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the observation the roles of the teacher and the student in the classical teaching of mathematics and the teaching of the Hejny method. In the theoretical part, the author deals with the description basic concepts that need to be known in the curriculum of fractions, as well as constructivism, history and principles of the researched method. It also describes the approach …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Břetislav Fajmon, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / Mathematics for Education