Tomáš Brychta

Bachelor's thesis

Spotřebitelského chování generace Z v kontextu rozhodování o výběru hudby

Consumer behaviour relating to generation Z’s music choice and preference.
Abstract:
Tato práce se věnuje otázce budování úspěchu hudby cílené na spotřebitele generace Z prostřednictvím marketingových postupů. Zkoumá vztah k jeho oblíbené hudbě a okolnímu světu. Cílem je identifikovat prostředky, kterými lze pomoci všem v českém hudebním průmyslu oslovit generaci Z a zvýšit příjem hudebních umělců. V práci je obsažena detailní analýza dat ohledně aktuálního stavu populární hudby v …more
Abstract:
This thesis is dedicated to increasing the success of music targeted at generation Z consumers through the application of marketing methods. It explores the relationship between the consumer, their favourite music and the wider world. The goal is to provide new means of addressing this consumer category effectively to all those involved in the Czech music industry, and so increase the income of music …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Ludmila Navrátilová, Ph.D.
  • Reader: Ivan Šimek, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTON