Spotřebitelského chování generace Z v kontextu rozhodování o výběru hudby – Tomáš Brychta
Tomáš Brychta
Bachelor's thesis
Spotřebitelského chování generace Z v kontextu rozhodování o výběru hudby
Consumer behaviour relating to generation Z’s music choice and preference.
Abstract:
Tato práce se věnuje otázce budování úspěchu hudby cílené na spotřebitele generace Z prostřednictvím marketingových postupů. Zkoumá vztah k jeho oblíbené hudbě a okolnímu světu. Cílem je identifikovat prostředky, kterými lze pomoci všem v českém hudebním průmyslu oslovit generaci Z a zvýšit příjem hudebních umělců. V práci je obsažena detailní analýza dat ohledně aktuálního stavu populární hudby v …moreAbstract:
This thesis is dedicated to increasing the success of music targeted at generation Z consumers through the application of marketing methods. It explores the relationship between the consumer, their favourite music and the wider world. The goal is to provide new means of addressing this consumer category effectively to all those involved in the Czech music industry, and so increase the income of music …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Ludmila Navrátilová, Ph.D.
- Reader: Ivan Šimek, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTONNEWTON College a.s.
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Teorie pracovní motivace očima generace Z: Vztah mezi osobnostními konstrukty a faktory vybraných motivačních teorií.
Tomáš Dania -
Generation Z's perception of brand activism
Anastasiia Semchuk -
Vztah generace Z k folklóru a tradicím jako součásti nabídky destinace cestovního ruchu
Beata Ondicová -
Potenciál kryptoměn z hlediska možnosti jejich využití ve sféře gastronomického podnikání
Iryna Levochka -
Impact of green marketing on consumer behaviour
Alvin George Kumbalandhanam -
The Impact of Digital Marketing on Consumer Behavior in the Modern World
Ariyo Simeon Adebayo -
The Impact of Sensory Marketing on Consumer Behaviour
Annaliya Peter -
Impact of greenwashing (marketing) on consumer behavior
Stephanie Aduku