Bc. Martina Valentová

Master's thesis

Přímý prodej a marketingová komunikace

Direct sale and marketing communication
Abstract:
Práce předkládá v teoretické části přehled základních termínů marketingu, přímého prodeje, komunikačního mixu a marketingové komunikace. V rámci přímého prodeje jsou dále rozvedeny například metody oslovování zákazníků, nástroje k tomu používané nebo výcvik a odměňování prodejců. Praktická část pak nabízí základní informace o nejznámějších firmách osobního prodeje a dotazník, který ukazuje na 100 respondentech …more
Abstract:
This work presenting in theoretical part summary of basic marketing dates, direct selling, communication mix and marketing communication. In the framework of direct selling are furtherexpanded for example methods for addresing of customers, implements using for this or training and remuneration of sellers. Practical part then offer basic informations about the best-known companies of direct selling …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Petr Váňa
  • Reader: Ing. Miloslav Šašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication