Bc. Michaela VESELÁ
Master's thesis
Trh bioprodukty - spotřebitelské výzkumy
The market of organic food: consumer research
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce byla identifikace cenových, kvalitativních a časových priorit spotřebitelů ve vztahu k potravinám a vymezení postoje českých spotřebitelů k biopotravinám, resp. k jednotlivým biokomoditám. Prostřednictvím spotřebitelského průzkumu (realizovaného pomocí dotazníkového šetření) pak vymezení základních nákupních preferencí a motivačních faktorů/bariér.Abstract:
The main objective of this diploma thesis was to identify price, quality and the time priority of consumers in relation to food and to define the attitudes of the Czech consumers to organic food, respectively to individual bio commodities through a consumer research, then the basic shopping preferences and motivators/barriers.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Accessible from:: 30. 4. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Hana Doležalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VESELÁ, Michaela. \textit{Trh bioprodukty - spotřebitelské výzkumy}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics. 2014. Available from: https://theses.cz/id/ozr7ci/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
VESELÁ, Michaela. Trh bioprodukty - spotřebitelské výzkumy. Č. Bud., 2014. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 30. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Ekonomická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Management of Commerce
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace vybraného ekologického produktu
Jiří Študent -
Marketingová komunikace subjektů hospodařících v režimu ekologického zemědělství
Nikola Málková -
Marketingová komunikace environmentálního uvědomění vybraných podniků
Anna Bromová -
Marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Marcela HORÁČKOVÁ -
Marketingová komunikace elektromobility
Roman Růžička -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Evgeniia Galeeva -
Marketingová komunikace vůči českému zelenému spotřebiteli
Nikol Šťastná -
Marketingový výzkum českého trhu s biopotravinami
Pavlína Pacltová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights