Nová média, sociální sítě jako komunikační kanál public relations – Tímea Šalátová
Tímea Šalátová
Bachelor's thesis
Nová média, sociální sítě jako komunikační kanál public relations
New media, social networks as a communication channel of public relations
Abstract:
This bachelor's thesis examines the use of new media in PR strategies, specifically on the examples of Nike and Adidas. It focuses on the effectiveness of PR campaigns and their impact on brand perception among consumers. The work contains definitions of basic terms, research questions, methodology and analysis of the obtained data. The goal is to understand how digital tools influence communication …moreAbstract:
Táto bakalárska práca skúma využitie nových médií v PR stratégiách a to aj konkrétne na príkladoch spoločností Nike a Adidas. Zameriava sa na efektívnosť PR kampaní a ich vplyv na vnímanie značky medzi spotrebiteľmi. Práca obsahuje definície základných pojmov, výskumné otázky, metodológiu a analýzu získaných dát. Cieľom je pochopiť, ako digitálne nástroje ovplyvňujú komunikáciu a značkovú identitu …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2024
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/dqmfj/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: M.A. Jozef Ftorek
- Reader: doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Bachelor programme / field:
International Management and Marketing / International Management and Marketing
Theses on a related topic
-
Setting of communication tools for waste sorting in municipalities
Tatiana Hoblíková -
Zhodnotenie využívania podpory predaja ako nástroja komunikačnej politiky vo vybranom peňažnom ústave
Lukáš Košírer -
Online média (sociální sítě) jako komunikační kanál soudobého public relations
Kamilla Yerkimbekova -
Public relations města Postoloprty a využití komunikačních kanálů
Martina Seifertová -
Public relations ve zvolené firmě
Kristina Tasková -
Využití digitálních technologií v online public relations chemických podniků
Jan Krejčík -
Návrh Public Relations pro společnost ŠKODA PARS a.s. (skupina ŠKODA GROUP)
Zdeněk Šlésinger -
Měření efektivity Public relations se zaměřením na media relations a následná aplikace na konkrétní PR kampaň
Jana Wiesnerová