Ondřej Petr

Bachelor's thesis

Marketingová strategie vybrané společnosti

Marketing strategy of Mandarin Oriental
Abstract:
Cílem této práce je popsat a zhodnotit marketingovou strategii hotelu Mandarin Oriental Prague. Díky SWOT analýze najít slabé a silné stránky hotelu, definovat hrozby a příležitosti a najít jejich řešení. Díky peněžním výkazům společnosti srovnávám finanční situaci před a po finanční krizi v roce 2008. Ke konci je uvedeno konkurenční srovnání pětihvězdičkových hotelů na Malé Straně. V poslední kapitole …more
Abstract:
The aim of my bachelor thesis is to describe and evaluate the marketing strategy of the Mandarin Oriental Prague. Thanks to the SWOT analysis to find the weaknesses and strengths of the hotel, to define the threats and opportunities and find the way to their solutions. Due to financial reports I compare the financial position before and after the financial crisis in 2008. At the end there is listed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 9. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 1. 2011
  • Supervisor: Přemysl Průša
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/24289

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod