Ondřej Petr
Bachelor's thesis
Marketingová strategie vybrané společnosti
Marketing strategy of Mandarin Oriental
Abstract:
Cílem této práce je popsat a zhodnotit marketingovou strategii hotelu Mandarin Oriental Prague. Díky SWOT analýze najít slabé a silné stránky hotelu, definovat hrozby a příležitosti a najít jejich řešení. Díky peněžním výkazům společnosti srovnávám finanční situaci před a po finanční krizi v roce 2008. Ke konci je uvedeno konkurenční srovnání pětihvězdičkových hotelů na Malé Straně. V poslední kapitole …moreAbstract:
The aim of my bachelor thesis is to describe and evaluate the marketing strategy of the Mandarin Oriental Prague. Thanks to the SWOT analysis to find the weaknesses and strengths of the hotel, to define the threats and opportunities and find the way to their solutions. Due to financial reports I compare the financial position before and after the financial crisis in 2008. At the end there is listed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 9. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/24289
Thesis defence
- Date of defence: 18. 1. 2011
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/24289
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan