Andrea PALIČKOVÁ

Bachelor's thesis

Úroveň čtenářské gramotnosti jako faktor školní úspěšnosti žáků

The level of reading literacy as a success factor pupils in school
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá čtenářskou gramotností jako faktorem školní úspěšnosti. Teoretická část objasňuje pojmy dané problematiky, a to gramotnost, funkční gramotnost, oblasti funkční gramotnosti, čtenářskou gramotnost a faktory, které ji ovlivňují, dále čtenářské dovednosti, čtenářské kompetence, čtenářské strategie a z metod výuky se věnujeme metodám kritického myšlení. Empirická část se …more
Abstract:
This thesis deals with reading literacy as success factor pupils in school. The theoretical part explains the terms of the issue, namely literacy, functional literacy, kinds of functional literacy, reading literacy and factors that influence it, next reading skills, reading competencies, reading strategies and from the methods of teaching we deal with the methods of critical thinking. The empirical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Dana Vicherková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PALIČKOVÁ, Andrea. Úroveň čtenářské gramotnosti jako faktor školní úspěšnosti žáků. Ostrava, 2019. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta