Michaela Chrtová

Master's thesis

Prezidentské volby v USA 2012: vliv nových médií na volební kampaň

Presidential Election in the US 2012: Influence of new media on political campaigns
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem nových médií na vedení politické kampaně. Vychází z teorií politické komunikace a nových médií, které porovnává s reálným využitím těchto médií při organizaci prezidentské kampaně v USA v roce 2012. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž první se zabývá teoretickým rámcem nových médií a politické komunikace, včetně nastínění historického vývoje a největších změn …more
Abstract:
The Thesis deals with the influence of new media on the organization of a political campaign. It is based on theories of political communication and new media, which it compares with real usage of these media during the US presidential campaign in 2012. The Thesis is divided into three parts; first of which deals with the theoretical framework of new media and political communication, including an …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 9. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 2. 2013
  • Supervisor: Vladimíra Dvořáková
  • Reader: Marta Školkayová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/35032