Metody čtením a psaním ke kritickému myšlení ve společenskovědním vzdělávání – Bc. Nikola ŠKODÁKOVÁ
Bc. Nikola ŠKODÁKOVÁ
Diplomová práce
Metody čtením a psaním ke kritickému myšlení ve společenskovědním vzdělávání
Reading and writing methods for critical thinking in civic education
Anotace:
Diplomová práce se zabývá efektivitou metod kritického myšlení ve společenskovědním vzdělávání. Srovnává konstruktivní pojetí výuky s transmisivním, blíže definuje vybrané metody a propojuje kritické myšlení s kurikulárními dokumenty. Vybrané metody RWCT jsou zakomponovány do třífázového modelu učení E-U-R. Ve výzkumné části se soustředí na praktické porovnání výuky ve dvou paralelních ročnících za …víceAbstract:
The diploma thesis focuses on effectivity of RWCT methods in civic education. In the theoretical part, it compares constructivist teaching approach with transmissive approach. It defines chosen methods and connects critical thinking with national curriculum. RWCT methods are implemented in three-stage E-R-R learning cycle. The practical part deals with comparison of different methods in a school. At …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 5. 2020
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Vanda Vaníčková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
ŠKODÁKOVÁ, Nikola. Metody čtením a psaním ke kritickému myšlení ve společenskovědním vzdělávání. Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základních škol a učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
Metody výuky rozvíjející kritické myšlení žáků středních pedagogických škol ve výuce vybraných předmětů
Iveta ČÍŽOVÁ -
Kritické myšlení a jeho metody ve výuce vlastivědy na 1.stupni ZŠ
Michaela MEYEROVÁ -
Metody kritického myšlení ve výuce českého jazyka a literatury na středních školách
Jana Nádeníčková -
Využití metod kritického myšlení ve výuce ruštiny na střední škole
Tereza Sabáčková -
Podpora kritického myšlení na základní škole
Lenka Synková -
Vybrané metody RWCT v literární výchově na 2. stupni ZŠ
Lucie Dvořáková -
Využití metody RWCT v rámci hodin estetické výchovy pro seniory navštěvující Univerzitu třetího věku
Michaela Hložková -
Programy na podporu kritického myšlení u dětí mladšího věku s použitím metod RWCT v Městské knihovně Český Těšín
Šildrová Šildrová
Název
Vložil
Vloženo
Práva