Texte und Textverstehen im Fremdsprachenunterricht – Bc. Zdeňka Davidová, DiS.
Bc. Zdeňka Davidová, DiS.
Master's thesis
Texte und Textverstehen im Fremdsprachenunterricht
Texts and Text-Understanding in Foreign Language Teaching
Abstract:
The central concept of this thesis is text and text comprehension in foreign language teaching. The work is dedicated to the construction of the text in general, describes the use from a didactic point of view and the possible options of working with text in foreign language teaching. It also analyses and compares the success of comprehension achieved by contrasting methods, which confirms or refutes …viacAbstract:
Ústředním pojmem diplomové práce je text a porozumění textu v cizojazyčném vyučování. Práce se věnuje problematice výstavby textu obecně, popisuje jeho využití z didaktického hlediska a možnosti práce s textem při výuce cizího jazyka. Dále analyzuje a porovnává úspěšnost porozumění textu docílenou protikladnými metodami, čímž potvrzuje, nebo naopak vyvrací určitá didaktická dogmata. Materiály pro tuto …viac
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 12. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/uha4v/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 1. 2016
- Vedúci: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Práce s texty v rané výuce německého jazyka - doplňkový materiál k učebnici Start mit Max 2
Kamila Srncová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká