The Language and Identity of the Japanese Deaf – Bc. Karel Viktorin
Bc. Karel Viktorin
Bakalářská práce
The Language and Identity of the Japanese Deaf
The Language and Identity of the Japanese Deaf
Anotace:
Tato práce se zabývá vytvářením identity neslyšících v Japonsku skrze zkoumání čtyř definujících prvků jejich života. Prvním zkoumaným prvkem jsou rozličnost druhů ztráty sluchu a způsoby, jak ztráta sluchu ovlivňuje považování jedinců sebe samých za slyšící či neslyšící. Druhým prvkem je japonský znakový jazyk jakožto přirozený jazyk neslyšících a nejdůležitější prvek při definování neslyšících jakožto …víceAbstract:
The thesis deals with identity construction of deaf people in Japan through an examination of four defining aspects of their life. The first aspect dealt with is the variety in kinds of hearing loss and the ways how hearing loss affects individuals in considering themselves hearing or deaf. The second aspect is Japanese sign language as the native language of deaf people and the primary element in …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/iwcmk/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2013
- Vedoucí: Mgr. Ivan Rumánek, PhD. et PhD
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Japanistika
Práce na příbuzné téma
-
Sign Language Interpreters in Postsecondary Education
Irena Kučerová -
Alerting and signalling in case of fire. Assessment of necessary specifications on fire protection appliances within the scope of accessibility constructions for deaf and profoundly deaf people.
Marco Behrens -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Politika identity hnutí Generace identity a alt-right: Komparativní případová studie
Tomáš Hošek -
Identity within the European Self-sovereign Identity Framework
Filip Vašš -
Hudba a identita: Spôsob utvárania identity medzi nasledovníkmi Žiarislava
Michal Puchovský -
Vytlačování (jiho)moravské identity identitou Kraje Vysočina na území okresu Třebíč
Jan Mikoláš -
Proměny vizuální identity Divadla Husa na provázku mezi lety 1993–2013 aneb vizuální identita jako součást estetické výchovy
Kristýna Hriadelová