Erfahrungen von Lehrkräften mit der Anwendung der CLIL-Methode in der Sekundarstufe I – Bc. Tereza Byrtusová
Bc. Tereza Byrtusová
Diplomová práce
Erfahrungen von Lehrkräften mit der Anwendung der CLIL-Methode in der Sekundarstufe I
Teacher's experiences of using the CLIL method at lower secondary level
Abstract:
The diploma thesis "Erfahrungen von Lehrkräften mit der Anwendung der CLIL-Methode in der Sekundarstufe I" deals with the experience of lower-secondary teachers in using the CLIL method in their teaching. The theoretical part describes the didactics of foreign languages, the principle of the analyzed method connecting the teaching of a foreign language and a non-language subject, its historical background …víceAbstract:
Diplomová práce "Erfahrungen von Lehrkräften mit der Anwendung der CLIL-Methode in der Sekundarstufe I" se zabývá zkušenostmi učitelů druhého stupně s použitím CLIL metody ve výuce. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část, přičemž v části teoretické je popsána didaktika cizích jazyků, princip zkoumané metody propojující výuku cizího jazyka a nejazykového předmětu, její historické pozadí na …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gf6yy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2024
- Vedoucí: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství německého jazyka pro základní školy / Učitelství německého jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Implementation of Experiential Learning in the Form of Escape Games within English Lessons at Lower-Secondary Schools
Veronika Dufková -
Výuka cizích jazyků na školách se sportovním zaměřením; využití sportu jako motivátoru k výuce cizích jazyků
Tomáš Dokoupil -
The Secondary School Students Who Are Hard-of-Hearing and Their Experience with English Language Learning at Elementary Schools
Tereza Kalivodová