JUDr. Adéla Hradilová

Bachelor's thesis

Nation branding jako nástroj zahraniční politiky státu

Nation branding as an instrument of foreign policy of a state
Abstract:
Práce se zabývá nation brandingem jako nástrojem zahraniční politiky státu. Představuje tento obor, který se věnuje měření, vytváření a řízení reputace států (značek států). Na cílech a účelech nation brandingu se pak snaží prokázat, že nation branding se stal standardní součástí zahraniční politiky států. Ve druhé části se zabývá značkou Česká republika, zejména jejím vývojem, současnou podobou, hlavními …more
Abstract:
The thesis deals with the field of nation branding as an instrument of state foreign policy. It introduces the field which aims to measure, build and manage the reputation of countries (brand of countries). The aim of this thesis is to prove that nation branding has become a standard component of foreign policy of states, by defining its goals and functions. The second part deals with the brand of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 1. 2009
  • Supervisor: PhDr. Pavel Pšeja, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Vladan Hodulák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií