Product placement a jeho vnímání českým a slovenským spotřebitelem – Petra Dvorská
Petra Dvorská
Bachelor's thesis
Product placement a jeho vnímání českým a slovenským spotřebitelem
Product placement and its perception by Czech and Slovak consumers
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vnímání a využití v současnosti stále oblíbenějšího nástroje marketingové komunikace product placementu. Informuje obecně o reklamě a následně se podrobně zaměřuje na product placement zejména v České republice, ale i na Slovensku. Teoretická část práce pojednává o vymezení pojmu product placement, jeho legislativní úpravě, výhodách a nevýhodách či srovnání s klasickou …moreAbstract:
This bachelor essay concentrates on a perception and usage of a marketing tool, product placement, which is becoming more and more popular. It discusses advertising in general, followed by detailed focus on the product placement both in the Czech Republic and Slovakia.The theoretical part deals with defining the concept of product placement, its legislative adjustments, advantages and disadvantages …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DVORSKÁ, Petra. \textit{Product placement a jeho vnímání českým a slovenským spotřebitelem}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/p8oix3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Business and Administration
Theses on a related topic
-
Psychologické aspekty marketingové propagace v televizní reklamě
Eva Tomanová -
Marketingový výzkum- mystery shopping/ Marketing research- mystery
Karolína Vaňková -
Marketingový výzkum trhu bezlaktózových potravin; Marketing research of lactose-free foods
Simona Valášková -
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Personální marketing ve vybrané organizaci
Pavel Jiran -
Skrytá reklama a product placement na televizní obrazovce
Michaela HÁJKOVÁ -
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Skrytá reklama a product placement na televizní obrazovce
Michaela HÁJKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights