Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu – Bc. Jan Tráge
Bc. Jan Tráge
Master's thesis
Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu
Foreign market entry strategy and organizational structure
Abstract:
Předmětem diplomové práce „Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu“ je analyzovat vliv strategie vstupu na bulharský trh společnosti Laktos Praha s.r.o. na její organizační strukturu. V teoretické části jsou uvedeny teoretické poznatky o nadnárodních společnostech, strategiích vstupu na zahraniční trhy, formách vstupu na zahraniční trhy a vlivu strategie na …moreAbstract:
The subject of the thesis titled "Strategy for Establishment of entry into foreign markets and its impact on organizational structure" is to analyze the impact of entry strategy on the Bulgarian market of Laktos Praha s.r.o. on its organizational structure. The theoretical section provides theoretical knowledge of multinational companies, foreign markets entry strategies, foreign markets entry forms …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dhdxm/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Bc. Sylva Žáková Talpová, Ph.D.
- Reader: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRÁGE, Jan. \textit{Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2011. Available from: https://theses.cz/id/p93ywk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie vstupu podniku na nové trhy
František Koutník -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis -
Strategie vstupu na zahraniční trhy
Martin Kumar -
Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku
Vendula Kejřová -
Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku
Thi Thanh Thuy Luuová -
Konkurenční výhoda českého podniku jako součást marketingové strategie při vstupu firmy na zahraniční trh
Tetiana Remezovska -
Strategie vstupu podniku na zahraniční trhy a její vliv na organizační strukturu
Robert Kotlán -
Strategie vstupu vybrané firmy na zahraniční trh
Yulya Yagotintseva