Vztah měření výkonnosti marketingu a tržní orientace a jejich dopad na výkonnost malých a středních firem – Jiří Mařík
Jiří Mařík
Doctoral thesis
Vztah měření výkonnosti marketingu a tržní orientace a jejich dopad na výkonnost malých a středních firem
The Relationship Between Marketing Performance Measurement and Market Orientation and Their Impact on the Performance of Small and Medium Sized Enterprises
Abstract:
Cílem této disertační práce je prozkoumat vztahy mezi dvěma významnými strategickými koncepty - měřením výkonnosti marketingu (MPM) a tržní orientací (MO) - a zjištění vlivu těchto konceptů na výkonnost malých a středních firem. Výkonnost je v práci hodnocena s využitím jak objektivních metrik, tak subjektivního hodnocení manažerů. Práce se dále zaměřuje na zjištění a kategorizaci metrik, které jsou …moreAbstract:
The goal of this thesis is to explore the relationship between two important strategic concepts – marketing performance measurement (MPM) and market orientation (MO) – and to discover their impact on the performance of small and medium sized enterprises. The performance is assessed by using objective measures alongside subjective assessments provided by the managers. The thesis is focused on the findings …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 10. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76997
Thesis defence
- Date of defence: 18. 9. 2019
- Supervisor: Miroslav Karlíček
- Reader: Ondřej Machek, Dagmar Jakubíková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MAŘÍK, Jiří. \textit{Vztah měření výkonnosti marketingu a tržní orientace a jejich dopad na výkonnost malých a středních firem}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Praha: University of Economics, Prague. 2014. Available from: https://theses.cz/id/pcz63a/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76997
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová -
Digital Marketing on the B2B Market of Construction Equipment: Doosan Infracore Europe Case
Yana Prymak -
Marketing strategy for the entry of the ARMODD brand into new European markets
Radek Nišev -
Marketing na sociální síti a jeho účinnost
Tomáš Sýkora -
Klíčové metriky výkonnosti pro internetové obchody
Tereza Zemanová Vláhová -
Marketing Management and marketing planning
Tatiana Guselnikova -
The Project of Austrian Market Penetration by the Slovenian Fashion House Mura with a New Business Orientation and Marketing Strategy
Dragan SIMIĆ