Žák na 1. stupni základní školy v kontextu vztahů ve školní třídě – Denisa Týnová
Denisa Týnová
Bachelor's thesis
Žák na 1. stupni základní školy v kontextu vztahů ve školní třídě
Pupil at the 1st stage of primary school in the context of relationships in the classroom
Abstract:
Tématem této práce je žák na 1. stupni základní školy v kontextu vztahů ve školní třídě. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký důraz kladou třídní učitelé na kultivaci vztahů mezi žáky navzájem i mezi žáky a pedagogem, na rozvoj sociálních dovedností žáků, či obecně na posilování pozitivního klimatu ve školní třídě. Praktická část bude poté realizována pomoci kvalitativního výzkumu. Sběr dat proběhne …moreAbstract:
The topic of this work is a pupil of primary school in the context of relationships in the classroom. The main goal of the thesis is to find out what emphasis class teachers place on cultivating relationships among students and between students and teachers, on the development of social skills of students, or in general on strengthening the positive environment in the classroom. The practical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/wzrcy/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Jana Kočí, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TÝNOVÁ, Denisa. \textit{Žák na 1. stupni základní školy v kontextu vztahů ve školní třídě}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Public Policies in Opava. 2021. Available from: https://theses.cz/id/pdy44c/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Public Policies in OpavaBachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / Social Pathology and Prevention
Theses on a related topic
-
How to Make Positive Climate in Heterogeneous Classes
Ladislava Bílková -
Klima třídy ve školách s daltonskými prvky a ve školách tradičních
Lenka Dolníčková -
Klima ve třídě malotřídní základní školy a úplné základní školy z pohledu žáků a učitelů
Hana Palečková -
Sociální klima ve školní třídě
Jana SZŰCS -
Pozitivní klima ve třídě mateřské školy z pohledu rodičů dětí
Julie Košková -
Klima školní třídy vybrané střední odborné školy
Eva Mertová -
Porovnání názorů žáků a učitelů na klima školní třídy ve školách s daltonskými prvky vyučování a ve školách standardních
Markéta Viehmannová -
Pozitivní sociální klima ve školní třídě jako nejúčinnější prevence šikany
Zbyněk Šponar