Veronika Nožičková

Master's thesis

Marketingová analýza společnosti Uber na českém trhu

Marketing Strategy of Uber in the Czech Republic
Abstract:
Předložená diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Uber na českém trhu. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy jako například segmentace, targeting nebo marketingový mix. V následující kapitole je nejdříve představena společnost Uber a vymezena její konkurence. Dále je zde možné nalézt vyhodnocení vlastního výzkumu, jehož klíčové poznatky byly přeneseny do SWOT …more
Abstract:
This Master‘s thesis provides a comprehensive analysis of Uber‘s marketing strategy in the Czech Republic. The theoretical part defines key terms such as segmentation, targeting or marketing mix. The following chapter focuses on Uber and its competitors along with the results of the conducted research and a SWOT analysis. The third chapter summarises the marketing strategy of Uber and pays special …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 2. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2018
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Petra Kotalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73197

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod