Marketingová analýza společnosti Uber na českém trhu – Veronika Nožičková
Veronika Nožičková
Master's thesis
Marketingová analýza společnosti Uber na českém trhu
Marketing Strategy of Uber in the Czech Republic
Abstract:
Předložená diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Uber na českém trhu. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy jako například segmentace, targeting nebo marketingový mix. V následující kapitole je nejdříve představena společnost Uber a vymezena její konkurence. Dále je zde možné nalézt vyhodnocení vlastního výzkumu, jehož klíčové poznatky byly přeneseny do SWOT …moreAbstract:
This Master‘s thesis provides a comprehensive analysis of Uber‘s marketing strategy in the Czech Republic. The theoretical part defines key terms such as segmentation, targeting or marketing mix. The following chapter focuses on Uber and its competitors along with the results of the conducted research and a SWOT analysis. The third chapter summarises the marketing strategy of Uber and pays special …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 2. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/73197
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2018
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Petra Kotalová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/73197
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan -
Open data and mobile application for civil aviation
Kristýna Marie-Thérese Žárová -
Sdílená ekonomika, její pozitiva a rizika v praxi daného odvětví
Petr Koldinský -
Sdílená ekonomika v nástupu éry Průmyslu 4.0
Pavel ZÁVIŠ -
Sdílená ekonomika se zaměřením na platformu Uber
Pavlína REJMANOVÁ