Bc. Daniel Homola
Bachelor's thesis
Projekce výukových položek do roviny
Techniques for educational items projection
Abstract:
Táto práca študuje problematiku podobností položiek vo výukových systémoch a vizualizáciu týchto položiek na základe ich podobností. V práci najprv popisujeme rôzne miery, ktoré používajú dáta o výkonnosti študentov alebo text položiek na počítanie podobností. Potom tieto miery vyhodnocujeme hlavne pomocou výsledkov zo zhlukovacích a vizualizačných techník, do ktorých sú vstupom napočítané podobnosti …moreAbstract:
This thesis studies the problematics of item similarities in educational systems and visualization of these items based on their similarities. First, we describe various measures that use learners’ performance data or text of the items for computation of the similarities. Second, we evaluate these measures mainly using results from clustering and visualization techniques, where the computed similarities …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gogk3/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2018
- Supervisor: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
- Reader: doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Practical use of natural language processing in education technology
Dominik Hartinger -
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Scalability of Semantic Analysis in Natural Language Processing
Radim Řehůřek -
Data Warehouse for Educational Data Mining
Jaroslav Bayer -
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
Libor Juhaňák -
Exploring Statistical Biases in Educational Data: A Simulation-Based Approach
Jaroslav Čechák -
Visual Analytics of Educational Time-Dependent Data
Jan Géryk -
Toward an Automated Feedback System in Educational Cybersecurity Games
Valdemar Švábenský