Projekce výukových položek do roviny – Bc. Daniel Homola
Bc. Daniel Homola
Bachelor's thesis
Projekce výukových položek do roviny
Techniques for educational items projection
Anotácia:
Táto práca študuje problematiku podobností položiek vo výukových systémoch a vizualizáciu týchto položiek na základe ich podobností. V práci najprv popisujeme rôzne miery, ktoré používajú dáta o výkonnosti študentov alebo text položiek na počítanie podobností. Potom tieto miery vyhodnocujeme hlavne pomocou výsledkov zo zhlukovacích a vizualizačných techník, do ktorých sú vstupom napočítané podobnosti …viacAbstract:
This thesis studies the problematics of item similarities in educational systems and visualization of these items based on their similarities. First, we describe various measures that use learners’ performance data or text of the items for computation of the similarities. Second, we evaluate these measures mainly using results from clustering and visualization techniques, where the computed similarities …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 5. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gogk3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 6. 2018
- Vedúci: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
- Oponent: doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / odbor:
Applied Informatics / Applied Informatics
Práce na příbuzné téma
-
Practical use of natural language processing in education technology
Dominik Hartinger -
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Scalability of Semantic Analysis in Natural Language Processing
Radim Řehůřek -
Data Warehouse for Educational Data Mining
Jaroslav Bayer -
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
Libor Juhaňák -
Exploring Statistical Biases in Educational Data: A Simulation-Based Approach
Jaroslav Čechák -
Visual Analytics of Educational Time-Dependent Data
Jan Géryk -
Toward an Automated Feedback System in Educational Cybersecurity Games
Valdemar Švábenský