Evropské značky kvality a původu pohledem spotřebitele – Bc. Tereza Jarošová
Bc. Tereza Jarošová
Master's thesis
Evropské značky kvality a původu pohledem spotřebitele
European Quality and Origin Labelling from the customer´s point of view
Abstract:
Diplomová práce na téma „Evropské značky kvality a původu pohledem spotřebitele“ pojednává o skutečnosti, jak zákazník jednotlivé značky Chráněné zeměpisné označení, Chráněné označení původu, Zaručená tradiční specialita a Biopotravina vnímá.Tato práce je rozdělena na dvě části – část teoretickou a část empirickou. Teoretická část se věnuje odborné rešerši, definuje pojmy marketing, zákazník, spotřebitel …moreAbstract:
This thesis "European quality and origin labels from the consumer's point of view" discusses how the customer perceives individual brands – Protected Geographical Indication, Protected Designation of Origin, Guaranteed Traditional Specialty and Organic Food.The thesis is divided into two parts – theoretical and empirical. The theoretical part is devoted to professional research, defines the terms marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Stanislav Rojík, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JAROŠOVÁ, Tereza. \textit{Evropské značky kvality a původu pohledem spotřebitele}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2020. Available from: https://theses.cz/id/phxhxp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Marketing velkých firem
Markéta Šestáková -
Marketingový výzkum trhu bezlaktózových potravin; Marketing research of lactose-free foods
Simona Valášková -
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar -
The Impact of Country of Origin on Consumer Purchase Intentions
Sabina Rzayeva -
Současné značky kvality potravin – kvantita vs. kvalita značek
Lucie Musilová -
Současné značky kvality potravin – kvantita vs. kvalita značek
Nikola Novosádová -
Evaluating the Impact of Brand Extension Attributes of Luxury Vehicle Brands in the CEE Region
Marek Běloch
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights