Aktuální trendy v oblasti psychologie reklamy – Petra Koleničová
Petra Koleničová
Bachelor's thesis
Aktuální trendy v oblasti psychologie reklamy
Actual trends in psychology of advertising
Abstract:
Bakalářská práce s názvem Aktuální trendy v oblasti psychologie reklamy je zaměřena na virální marketing a vliv reklamy na spotřebitele. Zvolenou průzkumnou metodou byl dotazník. Dle odpovědí respondentů bylo zjištěno, že reklama má pořád velký vliv na konečného spotřebitele, přestože není hodnocena moc pozitivně. Přesto lidé reklamu šíří dál. Pro sdílení nejvíce využívají sociální sítě. Nejpopulárnější …moreAbstract:
Thesis on Actual trends in psychology of advertising is focused on viral marketing and advertising influence on consumers. The chosen method was a reconnaissance survey. According to respondents' answers it revealed that advertising still has a big impact on the end consumer while not assessed very positively. Yet people advertising spread out. To share the most used social network. Most popular ads …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ing. Pavel Michálek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOLENIČOVÁ, Petra. \textit{Aktuální trendy v oblasti psychologie reklamy}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/pj0cph/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image organizace
Jan Svoboda -
Design reklamy z pohledu neuromarketingu
Michaela Bohumínská -
Využití poznatků psychologie u tiskové reklamy
Gabriela Kolářová -
Uplatnění psychologie v marketingu
Nelia Šymon
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights