Srovnání rolí asistenta pedagoga a osobního asistenta na praktické škole – Bc. Kateřina SLANINOVÁ
Bc. Kateřina SLANINOVÁ
Master's thesis
Srovnání rolí asistenta pedagoga a osobního asistenta na praktické škole
Compare of roles of pedagogical and personnal assistent at practical school
Abstract:
Tématem diplomové práce je srovnání rolí asistenta pedagoga a osobního asistenta na praktické škole. Skládá se z teoretické a praktické části. Kapitoly teoretické části jsou věnovány základním informacím spojených s daným tématem. Snaží se definovat a přiblížit mentální postižení a k němu přidružená postižení, etiologii a projevy. Dále se zabývají komparací rolí osobního asistenta a asistenta pedagoga …moreAbstract:
The topic of the thesis is the comparison of the roles of a teacher assistant and a personal assistant at secondary special school. It consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part chapters are focused on basic informations related to the topic. These chapters introduce and define mental disabilities and associated disabilities, etiology and manifestations. They also deal with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Veronika Růžičková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SLANINOVÁ, Kateřina. \textit{Srovnání rolí asistenta pedagoga a osobního asistenta na praktické škole}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2019. Available from: https://theses.cz/id/pko5rk/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
SLANINOVÁ, Kateřina. Srovnání rolí asistenta pedagoga a osobního asistenta na praktické škole. Olomouc, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Needs Pedagogy / Special Education - counseling
Theses on a related topic
-
Asistent pedagoga partnerem pro dítě s mentální retardací
Barbora RULÍŠKOVÁ -
Role osobního asistenta a asistenta pedagoga ve vzdělávání žáků s kombinovaným postižením
Markéta Košťáková -
Asistent pedagoga v procesu inkluzivního vzdělávání na základní škole
Kateřina Grycová -
Vzájemná spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu
Blanka Chocenská -
Postavení asistenta pedagoga v edukačním procesu v systému základního školství
Lucie Jehličková -
Asistent pedagoga ve vzdělávání žáků s náročným chováním ve vybraných základních školách
Adriana SZKUTOVÁ -
Asistent pedagoga ve škole pro sluchově postižené
Adéla ROMANOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights