Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem – Bc. Petra Ševčíková
Bc. Petra Ševčíková
Bakalářská práce
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem
Alternatives and augmentations to communication with autistic children
Anotace:
Moje bakalářská práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra a užití náhradních komunikačních systémů u dětí s autismem. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakým způsobem ovlivňují alternativní a augumentativní systémy vývoj dítěte s autismem a využití těchto systémů v procesu vzdělání.Abstract:
My B.A. deals with the issue of disorder of the autistic spectra and use of substitute communicative systems of the autistic children. The aim of my thesis was to find out the way alternative and augmentative systems influence a development of an autistic child and use of these systems in education process as well.Klíčová slova
Autismus pervazivní vývojové poruchy raná diagnostika etiologie edukace TEACCH sociální interakce vývoj řeči komunikace stereotypní zájmy vizualizace alternativní a augmentativní komunikace autism pervasive developmental disorder early diagnostics etiology education social interaction speech development communication stereotype interests visualisation augmentative and alternative communication.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 5. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wcqj4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2008
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Dita Slavíková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u dětí s poruchami autistického spektra
Kateřina Lišková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole
Veronika Huková -
Komunikační deník jako nástroj alternativní a augmentativní komunikace jedinců s pervazivní vývojovou poruchou.
Zdeněk PETŘÍK -
Komunikační deník jako nástroj alternativní a augmentativní komunikace jedinců s pervazivní vývojovou poruchou.
Zdeněk PETŘÍK -
Rozvoj alternativní komunikace u žáků s poruchou autistického spektra
Jana Vostrčilová -
Specifika komunikace s dítětem s pervazivní vývojovou poruchou v přednemocniční neodkladné péči
Mariana Černá