Marketingová komunikace vybraných obchodních řetězců v České republice cílená na seniory – Bc. František Budař
Bc. František Budař
Master's thesis
Marketingová komunikace vybraných obchodních řetězců v České republice cílená na seniory
Marketing communication of selected Czech retail chains aimed at seniors
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat marketingovou komunikaci obchodních řetězců, která je cílená na seniory. Marketingová komunikace a komunikace jako taková se dříve nebo později bude muset této cílové skupině, která neustále narůstá přizpůsobit. Teoretická část práce se zaměřuje na fenomén stárnutí a jeho aspekty, zabývá se otázkami demografie populace, ageismem, a dále teoretickými …moreAbstract:
The main goal of this work is to analyze the communication of business chains targeted at seniors. Marketing communication and communication in general will sooner or later have to adapt to this growing target group. The theoretical part of the work focuses on the phenomenon of aging and its aspects, addressing questions of population demographics, ageism, and theoretical concepts of marketing communication …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Jana Mužíková, Ph.D.
- Reader: Lenka Turnerová, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BUDAŘ, František. \textit{Marketingová komunikace vybraných obchodních řetězců v~České republice cílená na seniory}. Online. Master's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2024. Available from: https://theses.cz/id/pkulww/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationMaster programme:
Creative Marketing and Communication
Theses on a related topic
-
Ageismus aneb Senioři jako "druhořadí" občané?
Michaela Minksová -
Ageismus v domovech pro seniory "očima" klientů
Daniela Nosová -
Ageismus pohledem seniorů
Daniela BÍNOVÁ -
Ageismus - vnímání seniory a postoje mladých dospělých
Eva Papežová -
Ageismus - mezigenerační vztahy seniorů a jejich potomků na Ústecku.
Jana HARCINÍKOVÁ -
Ageismus z pohledu seniorů v regionu Uherské Hradiště
Pavla NEKARDOVÁ -
Ageismus a sociální postavení seniorů ve společnosti
Kateřina Klajsnerová -
Postavení seniora ve společnosti - ageismus, mezigenerační problémy a násilí proti seniorům
Helena CHALUPOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights