Vliv výtvarných aktivit na reedukaci specifických poruch učení – Bc. Marie Kolářová
Bc. Marie Kolářová
Diplomová práce
Vliv výtvarných aktivit na reedukaci specifických poruch učení
Influence of Art Activities on Reeducation of Learning Disabilities
Anotace:
Kolářová, Marie, Bc.: Vliv výtvarných aktivit na reedukaci specifických poruch učení. Obsah práce: Diplomová práce se zabývá problematikou reedukace žáků s poruchou učení, především pak možností reedukace prostřednictvím podpůrných reedukačních aktivit. Zabývá se vlivem výtvarných a pracovních činností na projevy poruch učení u žáků na prvním stupni základní školy.Abstract:
Kolářová, Marie, Bc.: Influence of art activities on re-education of learning abilities. This diploma thesis concerns about the problematic of re-education of pupil with learning disorders, especially of the possibilities to re-educate by using supporting re-educational activities. It deals with the influence of visual arts and working activities on the behavior of the learning disorders by the first …víceKlíčová slova
Klíčová slova specifické poruchy učení reedukace terapie výtvarná výchova pracovní činnosti základní škola psychomotorika netradiční reedukační techniky. Klíčová slova learning disabilities re-education therapy art activities work activities primary school psycho-motor non-traditional re-education methods.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vt3j7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 5. 2013
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Teaching English Through Literature using The Borders of Fantastic Space in Niel Gaiman's work.
Zuzana HÁLOVÁ -
Using Mindfulness Activities in the EFL Classroom
Kateřina Zedníčková -
Design of an English Summer Camp Based on Experiential Learning Activities
Monika Stenzlová -
Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation
Tereza Broulíková -
Developing communicative competence through differentiated activities in learning centers in TEVYL
Kristina Psotová -
Multicultural Perspective on Manchu art inheritance and development in Chinese Manchu primary school (Yongling Manchu primary school as a case)
Jia YAO