Silvia Klučková

Bachelor's thesis

Potřeba edukace v oblasti thanatologie pohledem studentů a pedagogů středních škol

The Need of Education in Thanatology from the Perspective of Secondary-School Teachers and Students
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá místem thanatologie v oblasti edukace u studentů středních škol. Thanatologie je opomíjenou vědní disciplínou, která ovšem pojednává a učí o každo-denním koloběhu lidského života. Teoretická část práce se zabývá thanatologií jako vědním oborem, vymezuje základní pojmosloví, popisuje historické mezníky vývoje thanatologie jako vědy. Dále hovoří o místě thanatologie ve výchovně …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the field of thanatology in education of secondary school students. Thanatology is neglected discipline which discusses and learns about the daily cycle of human life. Theoretical part is concerned with the science of thanatology, defines the basic therminology and describes the historical develop milestones of thanatology as science. Further it talks about the thanatology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2014
Accessible from:: 30. 4. 2014

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Klučková, Silvia. Potřeba edukace v oblasti thanatologie pohledem studentů a pedagogů středních škol. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 4. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy