Veronika POLESOVÁ

Master's thesis

Inkluzivní rozměr základního vzdělávání etnicky romských žáků z prostředí sociální exkluze

Inclusive dimensions of primary school education of Roma pupils from sociality excluded locations
Abstract:
Diplomová práce se zabývá inkluzivním rozměrem základního vzdělávání etnicky romských žáků z prostředí sociální exkluze. Aktuálnost tématu ukazují současné vzdělávací strategie, které jsou založeny na inkluzivním přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Mezi tyto žáky řadíme i výše uvedenou skupinu romských žáků. Cílem práce je analyzovat rozměr inkluze v primárním vzdělávání. Rozměrem …more
Abstract:
This thesis deals with the inclusive dimension of basic education of ethnically Romany pupils from the social exclusion environment. The contemporary strategies are based on the inclusive approach to all pupils with special educational needs and they show the up-to-dateness of this topic. The Romany pupils are also classified as those with special educational needs.The aim of the thesis is to analyze …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

POLESOVÁ, Veronika. Inkluzivní rozměr základního vzdělávání etnicky romských žáků z prostředí sociální exkluze. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta