Bc. Marie Stodolová

Master's thesis

Learner Beliefs about English Language Learning as an Important Aspect of a Learner-centred Approach

Learner Beliefs about English Language Learning as an Important Aspect of a Learner-centred Approach
Abstract:
Tato práce představuje přesvědčení žáků ohledně učení se anglického jazyka jako důležitou součást přístupu zaměřeného na žáka a jejím cílem je prozkoumat, jaké je přesvědčení českých žáků 2. stupně základních škol a jak jejich přesvědčení ovlivňuje jejich učení se. Práce se také zabývá vlivem pohlaví žáků a jejich známek z angličtiny na jejich přesvědčení. Teoretická část práce se zabývá přístupem …more
Abstract:
This thesis presents learner beliefs about English language learning as an important part of a learner-centred approach and it aims to investigate what the beliefs about English language learning of Czech lower-secondary pupils are and how these beliefs influence their learning. It also examines the impact of pupils’ gender and school grades in English on their beliefs. The theoretical part deals with …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2013
  • Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jana Chocholatá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta